2014. január 2., csütörtök

Kérdések és válaszok

"Ha rájössz, hogy nincs minden kérdésre számodra elfogadható válasz, akkor eljutsz az igazán fontos kérdésekig. " (Pál Feri)

"Én az okos embertől, aki a világot ésszerűen akarta berendezni, mindig óvakodtam. A "common sense" a gyengeelméjűség leggyakoribb változata. Aki nagyon okos, az nagyon fél. De tagadja. Mert attól fél,hogy fél. Én rájöttem arra,hogy a legelső lépés megtanulni szabadon félni. Értelmetlenül félni. ...Ami borzong, az benned a legjobb." (Hamvas Béla)

"A logikám nem tévedett. De én igen." (Tuvok parancsnok, Star Trek Voyager)


"...A mélyen hívő költő, Pilinszky egy beszélgetés során egyszer azt mondta nekem: „Utállak benneteket, »pszi«-vel kezdődő foglalkozásúakat, mert tönkreteszitek az emberi életeket azzal, hogy azt hirdetitek, hogy az élet problémái megoldhatók. Ezáltal az ember ugyanis azt gondolja magában, hogy ő a hülye, mert nem tudja megoldani a gondjait önmagával, a szerelmével, vagy nem tud mit kezdeni az anyjával való kapcsolatával. Honnét veszitek ti ezt a marhaságot? Az élet problémái nem megoldhatók, csak elviselhetők. Te úgy gondolkozol, hogy az életben problémák vannak és megoldásokra van szükség, én meg úgy, hogy az életben tragédiák vannak és irgalomra van szükség” .
.... Ahogy idősödtem, egyre inkább rájöttem, hogy Pilinszky Jánosnak van igaza: nincs minden problémának megoldása. Ne áltassuk magunkat. Vannak helyzetek, amelyeket - jól, rosszul - legfeljebb elvisel az ember." (Popper Péter)


Hiszel önmagadban,

Hiszel a pozitív gondolkodás erejében.

Előadásokra jársz,

Hogy kezedbe vedd az életed.


Újra megfogannak benned
A határtalan lehetősségek látomásai.
Minden a tiéd, csak meg kell ragadnod.

Csupán ki kell tűznöd céljaidat,
Bejelentened kívánságaidat,
Kinyilvánítanod jogaidat.
Ezután felvonulhatsz,
Követelve mindazt, ami téged megillet.

Ram Tzu feltenne neked egy kérdést:

Most éppen mibe csúszott hiba?


(Ram Tzu: Úttalan utakon, 38. vers)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése